Arda Technology

Head-Office

Iran, Shiraz

Office Hours

Workdays 8:00 to 16:00

Contacts : 071-36996
  • Home
  • About
    • About Company
    • Honors
  • Departments
    • Programming Department
    • Graphics And Advertising Department
    • Computer Networks Department
    • Management Department
    • Electronics Department
  • Services
    • Domain
    • Host
    • Server Management
    • Dedicated Server
    • SSL Certificate
    • Licenses
    • Network Equipment
    • VoIP Equipment
    • Google Ads
    • Audio recording services
    • Printing services
    • Webinar
  • Contact Us
  • GITEX 2021
  • ADOC
Arda Technology

چگونه استخدام خوبی داشته باشیم؟

Home/کسب و کار/ چگونه استخدام خوبی داشته باشیم؟

چگونه استخدام خوبی داشته باشیم؟

inکسب و کار, مدیریت

پروسه استخدام کردن افراد هیچ گاه پروسه آسانی نبوده است و حتی یک روتین ثابت که استخدام کننده ها از آن پیروی کنند نیز ندارد. مشاغل مورد نیاز را لیست کرده، کاندیداها را از روی رزومه آنها و نامه اولیه شان انتخاب نموده، برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر از مهارت ها، شخصیت و اخلاق ترتیب یک مصاحبه را بدهید و کاندیدی که بیشترین نطابق را با نیازهای شرکت شما دارد استخدام کنید. همین!!

طبیعت تغییرکننده کسب و کارها در سال 2020 به طرز نامحسوسی بر نگرش افراد نسبت به کمپانی ها تاثیرگذار بوده است. ارزش های یک سازمان، نحوه رفتار با کارمندان و مزایای غیر مادی که آن سازمان ارائه میکند مانند ساعات کاری انعطاف پذیر و یا دورکاری. آیا می توان حیوان خانگی را به محیط کار برد. در سال 2017 مقاله ای در هایز که یک نهاد استخدامی است منتشر شد که در آن به این نکته اشاره شده است که 71 درصد از کارمندان دوست دارند درآمد کمتری داشته باشند اما در یک سازمان با فرهنگ سازمانی درست کار کنند.

اما استخدام کردن روندی بسیار پرهزینه است. از انتشار خبر استخدام تا استفاده از نرم افزارهای مخصوص بررسی رزومه، همه و همه هزینه بسیار زیادی دارد. در هر دو سمت، چه استخدام شونده و چه استخدام کننده، نمیخواهند زمان و سرمایه خود را بر روی انتخابی اشتباه سرمایه گذاری کنند. با راهکارهایی که در ادامه به آنها میپردازیم میتوانید تجربه استخدامی را داشته باشید که در آینده موجب خرسندی هر دو طرف می شود.

از منابعی که در اختیار دارید استفاده نمایید.

خیلی از کمپانی ها از منابع ارزنده ای که در اختیار دارند یعنی کارمندانشان غافلند. قبل از انتشار خبر مرتبط با استخدام، ارتقای شغلی در سازمان خودتان را در نظر بگیرید. حتی اگر اینگونه نبود، تیمتان را در جریان استخدام شریک کنید. توصیه های شخصی کمک به سزایی به این روند می کند.

نگاهی به مجموعه توانمندی ها بیندازید.

خیلی از مهارت ها قابل آموزش هستند. مهارت هایی که در زمان مصاحبه باید شناسایی شوند مانند پشت کار، روحیه کارآفرینی، قدرت برقراری ارتباطات، روحیه کار گروهی، طرز فکر روبه رشد و مهربانی از جمله مهارت های ذاتی به حساب می آیند.

خودتان را به جای کاندید قرار دهید.

همه ما در مصاحبه هایی قرار داشته ایم که تقریبا احساس ربات بودن به ما دست داده است. شما در مورد نقش یاد می گیرید، به همان سؤالات سناریوی بیهوده پاسخ می دهید و تجربه خود را با یک لبخند مودبانه که روی صورت شما خشک شده است، لیست کنید. این به هیچ کس کمکی نمی کند، این را فراموش نکنید که روند استخدام یک جاده دوطرفه است. شما نیز برای کاندیدی که روبرویتان قرار دارد یک کاندید هستید، پس اگر تلاش میکنید تا یک مکالمه صادقانه داشته باشید، خیلی خوب همدیگر، نقش ها، کمپانی و منابع موجود برای موفقیت هر دو طرف را درک کنید.

نقش خودتان را به یاد آورید.

پس از اینکه مصاحبه را ترتیب دادید، از خودتان 3 سوال بپرسید: من چه چیزهایی از قدرت و ضعف های این فرد فهمیدم؟ این فرد برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارد؟ چه کسی این راه را هموار میسازد؟

این فراتر از فرآیند آموزش است. این را در نظر بگیرید که این فرد چگونه در تیم شما قرار میگیرد. رشد آنها چگونه است و شما چه کمکی به این روند می توانید بکنید؟ به یاد داشته باشید که شما یک سمت برای سازمانتان استخدام نمی کنید، شما در حال پر کردن یک خلا در تیم خود هستید.

یک دوره آزمایشی در نظر بگیرید.

قانون های سنتی استخدامی عملا منقرض شده اند. خیلی از کمپانی ها دوره آزمایشی را قرار می دهند که هر دو طرف فرصت این را داشته باشند تا با دید باز به انتخاب بپردازند. این دوره آزمایشی می تواند استخدامی به کوتاهی انجام یک پروژه باشد و یا یک قرارداد 90 روزه با این گزینه که می تواند این استخدام موقت به استخدام دائمی تبدیل شود.

به وعده های خود عمل کنید.

زیاده روی نکنید و در تمام مدت بر سر وعده های کوچک و بزرگی که در آگهی استخدام خود زده اید بمانید. به فرهنگ سازمانی خود پایبند بمانید. ممکن است این موارد کوچک باشد، اما می توانند به سرعت منجر به بی اعتمادی و نارضایتی شوند، که قطعاً فرهنگ سازمانی شما زیر سوال می رود.

 

منبع: www.success.com

businesscommunication skillsleadershipmanagementارزش سازمانیاستخدامپادکستتکنولوژی اردادپارتمان الکترونیکدپارتمان برنامه نویسیدپارتمان گرافیکدپارتمان مدیریترهبریفرهنگ سازمانیکسب و کارمدیریت رسانهمدیریت شخصی
39
Like این post
152 Posts
ARDAmc

نوشته های اخیر

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی تنبلی حالتی از بی عملی و...
ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟ در سال...
برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید ! کاری انجام ندادن...
  • Previous Postطرح و برنامه کاری خود را به روزرسانی کنید.
  • Next Postغر زدن ممنوع!

Related Posts

چگونه فردی الهام بخش باشیم ؟
اعتماد به نفسانگیزشیتوسعه فردیمدیریتمدیریت شخصی

چگونه فردی الهام بخش باشیم ؟

شش فایده فوق العاده خواندن مقالات پیشرفت شخصی
اعتماد به نفسانگیزشیتوسعه فردیمدیریتمدیریت شخصی

شش فایده فوق العاده خواندن مقالات پیشرفت شخصی

Leave a Reply (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Logo_exhiReg25620103537188210920103537188
Arda Technology Company has started its activity since 2016 by using young and creative human resources. The company is involved with the benefit of expert departments of Programming and Website Design, Network and Equipment, Graphics and Advertising, Management and Electronics.

Contacts

Iran, Shiraz, Sadra, Pasdaran Boulevard, Sezar Building, 2nd Floor, Unit 7
Call Center: 071-36996

Our company

  • Consultation request
  • Cooperating with us
  • Job opportunity
in
Copy