Arda Technology

Head-Office

Iran, Shiraz

Office Hours

Workdays 8:00 to 16:00

Contacts : 071-36996
  • Home
  • About
    • About Company
    • Honors
  • Departments
    • Programming Department
    • Graphics And Advertising Department
    • Computer Networks Department
    • Management Department
    • Electronics Department
  • Services
    • Domain
    • Host
    • Server Management
    • Dedicated Server
    • SSL Certificate
    • Licenses
    • Network Equipment
    • VoIP Equipment
    • Google Ads
    • Audio recording services
    • Printing services
    • Webinar
  • Contact Us
  • GITEX 2021
  • ADOC
Arda Technology

زمانی که همه کارها اولویت دارند چگونه از ماتریس اولویت استفاده کنیم؟

Home/کسب و کار/رفتار سازمانی/ زمانی که همه کارها اولویت دارند چگونه از ماتریس اولویت استفاده کنیم؟

زمانی که همه کارها اولویت دارند چگونه از ماتریس اولویت استفاده کنیم؟

inرفتار سازمانی, کسب و کار

برای انجام درست و به موقع کارها باید بهره وری خود را حفظ کنید. از کجا بدانیم کدام کارها ضروری هستند و برای کدام کارها می توان صبر کرد؟ قطعا جواب این سوال را با استفاده از ماتریس آیزن هاور می توانید بدهید.

ماتریس آیزن هاور چیست؟

ماتریس آیزن هاور به کارهای شما بر اساس ضرورت آنها رتبه می دهد و به شما کمک می کند فعالیت های مهم و آنهایی که می توانید به تعویق بیندازید را شناسایی کنید.

اغلب کارهای ضروری اهمیت ندارند، و اغلب کارهایی که مهم هستند اولویت ندارند. این جمله از آیزن هاور می تواند به مدیریت زمان کمک کند. اما مهمتر این است که جزییات ماتریس را بشناسیم. هر ماتریس از 4 قسمت تشکیل می شود که که شامل کارهایی می شود که در هر زمان باید آنها را انجام دهید.

هر ربع از این ماتریس شامل حالت های:

انجام دادن، تصمیم گرفتن، برونسپاری و حذف کردن.

  • این کار را انجام دهید

اولین قسمت این ماتریس، قسمت انجام دادن است، که فعالیت های مهم را شامل می شود. یعنی، کارهایی که به سرعت باید انجام شوند. مواردی که به توجه فوری شما نیاز دارند و به رسالت زندگی شما بسیار مرتبط هستند.

از کجا بفهمیم کدام کارها در این دسته قرار می گیرند؟

به سادگی!

اولویت هایتان را آنالیز کنید، و مشخص کنید که آیا آنها را در معیارهای “این کار را انجام دهید” قرار می گیرند یا خیر. اگر کار در طی یک روز یا طی 24 تا 48 ساعت اقابل انجام باشد، فوری است.

رویکرد دیگری که می توانید در اولویت بندی کارها در این دسته اتخاذ کنید، اتخاذ اصل “خوردن قورباغه” توسط مارک تواین است. این اصل توصیه می کند که به محض بیدار شدن ، به سرعت کارهای مهم را انجام دهید.

  • تصمیم بگیرید

دومین قسمت این ماتریس، قسمت تصمیم گرفتن است، که فعالیت های مهمی که ضروری نیستند را شامل می شود.

آنها اهداف و کارهایی طولانی مدت هستند که مهلت فوری ندارند. این کارها می تواند شامل مدیتیشن ، روزنامه نگاری ، مطالعه ، زمانی برای خانواده و ورزش باشد.

شما می توانید فعالیت های خود را برای زمانی دیگر برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال ، شما باید از نظر سلامتی ورزش کنید ، اما می توانید برای انجام آن زمان خاصی را اختصاص دهید.

این فعالیت ها را به گونه ای برنامه ریزی کنید که آنها به قسمتهای ” این کار را انجام دهید” یا “فوری” منتقل نشوند. اطمینان حاصل کنید که وقت کافی دارید و زمان آن را برای انجام آنها اختصاص می دهید.

  • برونسپاری

این کارها برای شما مهم نیست بلکه برای دیگران کاملاً ضروری است. اینجاست که کار گروهی وارد بازی می شود.

شما می توانید کارهای این قسمت از ماتریس را انجام دهید، اما واضح است که واگذاری آنها منطقی تر به نظر می رسد. واگذاری این قبیل کارها به شما اطمینان می دهد که برای انجام و پیگیری کارهای مربوط به دو قسمت اول زمان و فرصت کافی دارید. البته فراموش نکنید که باید بر روی کارهایی که آنها را خودتان انجام نمی دهید نظارت داشته باشید، با ایمیل، اسکایپ یا تلفن پیگیری های لازم را انجام دهید.

  • حذف کردن

آخرین بخش از ماتریس که بهره وری شما را از میان می برد. اموری که تاثیری برای رسیدن شما به اهدافتان ندارند و تنها راه افزایش بهره وری حذف آنهاست. مثلا چک کردن تلفن همراهتان به طور پیوسته، فیلم دیدن، بازی های ویدیویی و یا عادت های بدی که می توانید آنها را از کارهای روزانه و هفتگی تان حذف کنید.

افراد موفق اولویت بندی کارها را یاد گرفته اند و می دانند که چگونه مهمترین کارها را انتخاب کنند. آنها بهترین فرد را برای برون سپاری کارهایشان پیدا کرده اند و یا به راحتی کارهای بی اهمیت را حذف می کنند.

منبع: www.lifehack.org

productivityself managementبرند سازیپادکستتکنولوژی ارداتوسعه فردیتولید تیزر تبلیغاتیدپارتمان برنامه نویسیدپارتمان گرافیکدپارتمان مدیریترفتار سازمانیریبرندینگزمانبندی کارهاماتریس اولویتمدیریت دولتیمدیریت رسانهمدیریت شخصیمدیریت صنعتیمدیریت مالیمستندسازیه دپارتمان الکترونیک
15
Like این post
152 Posts
ARDAmc

نوشته های اخیر

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی

غلبه کردن بر تنبلی تنبلی حالتی از بی عملی و...
ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟

ایده های خلاقانه چگونه شکل می گیرند ؟ در سال...
برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید !

برای بهره وری بیشتر نه بگویید ! کاری انجام ندادن...
  • Previous Post4 تمرین فوق العاده برای ارتباط ویدیویی کارمندان
  • Next Postباورهایی درباره دورکاری

Related Posts

رهبران بزرگ مهربان هستند نه خوب!
کسب و کارمدیریت

رهبران بزرگ مهربان هستند نه خوب!

4 کار را در زمان استعفا فراموش نکنید
رفتار سازمانیکسب و کار

4 کار را در زمان استعفا فراموش نکنید

Leave a Reply (Cancel reply)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*

Logo_exhiReg25620103537188210920103537188
Arda Technology Company has started its activity since 2016 by using young and creative human resources. The company is involved with the benefit of expert departments of Programming and Website Design, Network and Equipment, Graphics and Advertising, Management and Electronics.

Contacts

Iran, Shiraz, Sadra, Pasdaran Boulevard, Sezar Building, 2nd Floor, Unit 7
Call Center: 071-36996

Our company

  • Consultation request
  • Cooperating with us
  • Job opportunity
in
Copy